καὶ τῷ Μωυσῇ δὲ χρηματίζων ὁ θεὸς οὐκ εἶπεν « ἐγώ εἰμι ἡ οὐσία », ἀλλ' « ἐγώ εἰμι ὁ ὤν »· οὐ γὰρ ἐκ τῆς οὐσίας ὁ ὤν, ἀλλ' ἐκ τοῦ ὄντος ἡ οὐσία· αὐτὸς γὰρ ὁ ὢν ὅλον ἐν ἑαυτῷ συνείληφε τὸ εἶναι.
Gregory of Palamas, Triads III.ii.12; Gregory Palamas: the Triads, ed. John Meyendorff, trans. Nicholas Gendle, Classics of Western spirituality (Mahwah, NJ: Paulist Press, 1983), 98. Greek from the critical edition also ed. Meyendorff (Grégoire Palamas: Défense des saints hésychastes: introduction, texte critique, traduction et notes, ed. Jean Meyendorff, Spicilegium sacrum Lovaniense études et documents 30 (Louvain: « Spicilegium Sacrum Lovaniense »Administration, 1959), 665 ll 16-19). I was put onto this by Michel Stavrou, "La théologie trinitaire néo-patristique de Jean Zizioulas: vers une ontologie de la person," Revue des sciences religieuses 89, no. 4 (2015): 492-493 (481-507). The heading is from p. 491.
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